Tiche SYNERGIA


Tiche Synergia, a collaboration between Tiche and Creative People in Florence is a new multi-faceted project highlighting contemporary craftsmanship, design and photography in Florence.

The spacious new atelier of the fashion brand Tiche will host a series of Florence-based artisans and designers, who will present site-specific installations using the materials and objects of their craft, alongside a special selection of works and products in conversation with the recent collections and mission of Tiche.

Tiche Synergia invites the artisans and photographers to reframe the objects of their craft as works of art, looking beyond their value as commercial products, offering a space for experimentation, research and innovation.

The Greek goddess of luck and chance, Tiche is also the protectress of cities and fortune, which perhaps holds a new resonance in the changing and often-unpredictable landscape of our current times. Emphasizing the opportunity for growth, experimentation and renewal, the project’s title, Tiche Synergia in fact reflects its central aims: to spark new ideas and connections between the artisans and designers of the city, and to envision the future of the city as one of innovation and collaboration.

 

---

Tiche Synergia, una collaborazione fra Tiche e Creative People in Florence è un nuovo progetto poliedrico a sostegno dell’artigianato, design, e fotografia a Firenze.

Il nuovo arioso atelier del brand Tiche, ospiterà una serie di artigiani fiorentini che presenteranno installazioni site-specific, utilizzando i materiali del proprio mestiere. Ogni installazione sarà accompagnata da una selezione di prodotti in vendita, scelta apposta per creare un dialogo con la linea Tiche.  

Tiche Synergia invita gli artigiani e i fotografi a ri-immaginare gli oggetti del mestiere come opere d’arte oltre al loro valore commerciale, offrendo loro uno spazio per la sperimentazione, la ricerca e l’innovazione.

La dea greca della Fortuna, Tiche, è anche protettrice delle città, e questo risuona in modo nuovo, soprattutto in questo periodo di cambiamento e incertezza. Enfatizzando questa opportunità di crescita, ma anche di sperimentazione e rinnovamento, il titolo del progetto Tiche Synergia rivela i suoi obiettivi principali: creare la scintilla per far nascere nuove idee e nuovi rapporti fra gli artigiani e i designer della città, e immaginare la Firenze del futuro come un luogo di innovazione e collaborazione.

 

___

 

EXHIBITIONS:

Heroides by Slavica Veselinovic / 16.10 - 28.10.2020

A doppio - Costanza Ciattini / 18.09 - 01.10.2020

Bounty - Rachel Beagley / 03.09 - 16.09.2020

Meraki - Jane Harman / 09.07 - 23.07.2020